CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, September 9, 2007

DI JALAN DAKWAH AKU BERNIKAH!


Untuk sahabat yang bertanya, saya persembahkan makalah ini untuk motivasi rohani. Sungguh, terlalu ada ibrah untuk kita serapkan ke dalam hati. Maka, layaknya biarlah buku ini berbicara..


Dalam tadarrus nurani
kukirim tinta cinta ke langit tujuh
merisik rahsia Tuhan
menjilid kitab percintaan

Tuhan
dalam sujud tertunduk
labuhkan rindu dendamku
pada dermaga perkasihan
yang tercipta untuk seorang Adam
moga bertemu dalam rentang
sejadah pernikahan.
p/s : buku ini agak susah untuk dapat di Malaysia kerana dibawa khas dari Indonesia. Andai ada yang berminat boleh private saya bagi yang mengenali.

10 Pendapat:

Abu Afham said...

teringin nak baca tapi musim periksa...huhu

Azree MH said...

Hurm. Bulan ni pun Az dapat 3 buku daripada Indon. Hehe. Kawan bagi.

2 buku ESQ. Satu lagi novel 'Dalam Mihrab Cinta' oleh Habiburrahman.

Raihan Mustafa KamaL said...

Azree nak pinjam.

Izzah,
Buku ini memang menyentuh hati aku.
Membuka mindaku apakah erti cinta yang hakiki.

Buat aku terfikir perlukah kita mencari cinta atau biar ia datang dengan sendirinya.

Oh cinta,
Manakah dikau?
Aku masih mencari dan menantinya.

lailatulmawardah said...

AZ,
Best buku 'Dalam Mihrab Cinta' tu.
baru-baru ni iz ada beli lagi 2 buah buku. 'ibadah sepenuh hati' tulisan amru khalid. sedap!

satu lagi 'orang bilang ayah teroris' merupakan catatan diari seorang isteri kepada salah seorang pengebom berani mati di indon.

Raihan.
Cinta itu ada, cuma masa dan waktu yang akan berbicara. cuma ingatlah.." lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat".

janji Allah bukan? yakinlah! =)

Azree MH said...

Iz dah baca ke 'Dalam Mihrab Cinta' tu? Baru ingat nak tukar2. Hehe.

Raihan, nak pinjam buku mana satu?

lailatulmawardah said...

az,
hehe, tak baca lagi, cuma dengar dari kawan2. boleh je kalau nak tukar2.(",)

Anonymous said...

wah!!..tajuk buku yg indah.bagaimanapun.jalan dakwah sebaiknya usah d sisipkan dengan yang lain.ujian dakwah itu sudah cukup mantap.cuba cari rasa kejujuran kpd jalan dakwah sendiri. raihan, cinta itu dalam dirimu.apakah benar yg mahu keluar itu cinta?atau nafsu yang mampu serakah? cinta kepada allah atau 'nafsu'kepada allah?cinta kepada makhluk atau nafsu kepada makhluk? bukankah lebih indah kalau kita mampu 'bernikah'dengan jalan dakwah??.. buat semua yang menghadapi peperiksaan..semoga allah yang pernah menolong saidina nabi muhammad berdakwah, begitulah juga dia bantu dalam pepriksaan nanti..allahumma taqabbal minna bisirri muhammad..amin!!.

syazana said...

salam...
macamane ye nak dpt kan buku ni?
kalau boleh nak jgk.brape harga?
kalau boleh tlg emel ana ye.

anazays_itis@yahoo.com

Anonymous said...

salam cane nak dapatkan buku ni....

syah,
suaveca_pable@yahoo.com

Anonymous said...

mana nak daptkan buku ini?boleh saya dapatkan??